GDPR
Stort udbytte og godt indhold kræver forberedelse og indsigt. For at opnå den størst mulige indsigt for mig og dermed relevans for mine kunder indgår der altid optagede samtaler i min foranalyse. Det kræver noget af begge parter, at lade den slags materiale indgå.
Læs mere her.
GDPR
For at kunne optage samtaler skal vi leve op til straffelovens §263. Det kræver bl.a. at den ene part i samtalen er vidne om at der optages. Derudover skal reglerne for behandling af personlige data følges. Det vigtigste er, at de personer, der i den periode materialet indhentes, giver aktivt samtykke til at lade deres samtale optage, og at der redegøres tydeligt for hvor længe materialet opbevares. Vi aftaler hvor meget og hvor længe der skal optages – informationen kan være god at have på en hjemmeside så længe det står på. Derefter skal vi aftale hvordan jeg får adgang til materialet på en sikker og fortrolig måde.
Optagelser
Selve det praktiske i at optage samtaler kan foregå på flere måder. Mange telefonsystemer indeholder muligheden for at optage og hvis dette er muligt, er det en meget nem måde at få materialet indhentet på. Alternativt har jeg digitale optagere, der kan sættes til manuelt hos hver enkelt medarbejder.
Jeg lytter til optagelserne, analyserer og udvælger de eksempler, der kan være gode at lære af. Eksemplerne vil altid indgå anonymt i selve træningen.